SENZA | Massages en Coaching Maastricht
Kies jij al bewust voor jouw geluk?
bewustzijn, geluk, bewustwording, relaxen, vitaliteit, gezond, gezondheid, energie, ontspanning, voelen, positief denken, hier en nu
17309
post-template-default,single,single-post,postid-17309,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Gelukkig zijn, hoe doe je dat?

Gelukkig zijn, hoe doe je dat?

 

Het gras is altijd groener bij de buren. Het lijkt erop dat iedereen het beter heeft dan jij en zich ook gelukkiger voelt dan jij. Niks is minder waar. We vergelijken ons graag met anderen en laten daar ons geluksgevoel van afhangen. Maar in jouw grasveld vind je ook de  klavertjes vier die voor geluk zorgen. Het is alleen de vraag of jij ze al ziet. Hieronder volgen een aantal tips. Je kunt ze lezen en misschien weet je het in je achterhoofd ook allemaal wel, maar doe je er daadwerkelijk ook iets mee? Kies dit keer een tip uit die je het meest aanspreekt of het makkelijkste in je dagelijkse leven is toe te passen. Ga er deze week eens écht mee aan de slag en ontdek jouw gelukklavertjes. Want gelukkig zijn, kan jij ook!

 

Tips

 

1. Positief denken

Je gedachten bepalen vaak voor een groot deel hoe je je voelt. Heb je continu negatieve gedachten en blijven ze steeds terugkeren, dan voel je je ook niet fijn. Vaak leidt dat uiteindelijk tot stress. Het is tijd om deze negatieve terugkerende gedachten te herkennen. Want alles wat aandacht krijgt groeit, ook in negatieve zin.

Word je bewust van deze negatieve gedachten. Roep jezelf een halt toe. Stop met het herhalen van je negatieve gedachten. Richt je aandacht op de dingen die goed gaan en die je blij maken. Door je aandacht hierop te richten zal je merken dat je je beter gaat voelen. Wil je beter in je vel zitten, focus je op de positieve dingen in je leven. Een positieve mindset doet wonderen.

2. Durven voelen.

Als je echt gelukkig wilt zijn en wilt kunnen lachen, is het van belang dat je je ook diep ongelukkig durft te voelen en je tranen durft te laten stromen. Door je negatieve emoties toe te laten, te accepteren en te doorleven, kan dat deel ook worden losgelaten en blijft het niet continue zich herhalen. Het opent een deur om te helen.

Daarnaast is het goed om je zintuigen en je lichaam te gebruiken. Juist een bloemengeur of de warmte van de zon kan je een heerlijk gevoel geven, maar ook lekker eten en drinken of een regenbui kan je een gevoel dat je leeft. Beweging, sporten, knuffelen, mediteren zijn manieren om weer in contact te komen met je gevoel en helpen om je gelukkiger te doen voelen. Maak contact met je lichaam en durf te voelen.

“You will be exactly as happy as you decide to be” 

 

3. Leven in het hier en nu

Vaak zijn we pas gelukkig als we een doel hebben bereikt. Als we die baan hebben gekregen, als we eindelijk die auto hebben kunnen kopen of die lange reis hebben gemaakt waar we al zo lang naar uitkijken. Probeer met meer aandacht voor het huidige moment te leven. Ook nu zijn er dingen in je leven die je gelukkig maken, maar merken we ze vaak niet op. Aanwezig zijn in het moment, op de plek waar je bent en voelen en ervaren wat er nu is. Je leeft nu, niet pas over een paar jaar.

Accepteer wat er op dit moment is en probeer er op dit moment het beste van te maken. Het leven zit iedere dag vol met duizenden mogelijkheden om je snel fijn en gelukkig te voelen. De kunst is alleen om door je grote wensen en dromen heen te kijken, en het kleine in het hier en nu te leren waarderen.

4. Dankbaarheid

Dit sluit aan bij het vorige punt, leven in het hier en nu. Wees dankbaar voor wat er op dit moment is. Te vaak richten we onze aandacht op wat we niet hebben of op de toekomst in de hoop dat we dan wel hebben wat we graag willen. We gaan op die manier totaal voorbij aan alles wat er op dit moment al is. Kijk eens om je heen wat er wel is en waar je blij van wordt. Richt je aandacht meer op waar je dankbaar voor bent.

Door vaker je aandacht te verleggen naar dankbaarheid, zal je merken dat je je anders gaat voelen. Schrijf  elke dag 5 dingen op waar je dankbaar voor bent.

5. Tijd en aandacht voor jezelf

Probeer regelmatig tijd en aandacht voor jezelf vrij te maken en na te denken en stil te staan bij wat jij vindt, wat jij nodig hebt en hoe jij tegen dingen aankijkt in het leven. Durf eens stil te staan bij jezelf en kijk je zelf eens aan in de spiegel. Jij bent iemand en je bent helemaal goed zoals je bent.

Durf je eigen persoon te zijn, zonder dat je jezelf in een hokje stopt of iemand anders wilt zijn. Leer je echte zelf beter kennen en vergelijk je niet langer met anderen. Laat ook een ideaalbeeld of de verwachtingen van anderen los waar je aan zou moeten voldoen. Jij bent goed genoeg. Wees lief voor jezelf en ga met jezelf om, zoals je met je beste vriendin zou doen. Plan daar ook me-time voor in, omdat jij het verdient. Doe de dingen die je een blij gevoel geven.

 

Kun jij wel wat geluk in je leven gebruiken? Maar weet je niet goed hoe je geluk in jezelf kunt vinden. Heb je daar wat hulp en inspiratie bij nodig? Kom dan naar de Happy Soul Day op zaterdag 15 september. Aanmelden kan via een mail te sturen of een telefoontje.

Durf jij te kiezen voor jouw geluk?

 

info@senzatime.nl
www.senzatime.nl
06-41737500

 

Geen reactie's

Geef een reactie